12/4/12


HERE COMES THE PINK SPONGE FINGERS CAKE ...



It was a festive day of Ramadan and we were supposed to visit my aunt. Instead of gifting chocolate, baklava or any kind of other readymade dessert, i made this cake both to tease our mind and stomach..
The picture was clear in my mind, as i was planning to make it since i' d first seen the original here in the lovely blog of SprinkleBakes; http://www.sprinklebakes.com/2012/06/pink-vanilla-pocky-cake.html
Instead of pink pockies; which is indeed impossible to find in my country, i used sponge fingers dipped in raspberry chocolate melt. This cake recipe has nothing to do with Heather' s cake, i was just influenced visually.
Ramazan bayramında Sevgi Teyzemi ziyaret etmek icin planlar yaparken, hazır tatlı götürmek yerine, hem aklımızı hem midemizi baştan çıkaracak bu pastayı yapmaya karar verdim. Aklımda uzun süredir yapmak istediğim bir pasta vardı; üstteki linke tıklayınca orjinalini görebilirsiniz. Pembe kaplı çubuklar yerine ben frambuaz çikolata kaplı kedi dili kullanmayı tercih ettim. Ayrıca blogdaki tarifin bu pasta ile hiçbir alakası yok, ben sadece görsel olarak esinlendim.
As in September, it was still possible to find black forest fruits in the markets, i used a bunch of them.
The cake base was basic vanilla pan-di-spagna and between the layers there was italian pasty cream.
Eylülde hala yaz sıcaklarını hissederken ve markette kara orman meyveleri bulmak mümkünken, ben de dolu dolu meyve kullandım. Pandispanya icin klasik vanilyalı tarifimi yaptım; pasta katları arasına da yine klasik italyan pastacı kremasını yapıp kullandım.

Gets teasing since at the early steps..
Daha pastanın ilk adımlarında bile mideyi baştan çıkaran görüntüler ortaya çıktı.

To be honest, i could not find raspberry flavoured chocolate in the nearby, so i made a trick. I melted white chocolate couverture in bain-marie pot and added a pinch of red food coloring. The result is; pink :)
Frambuazlı çikolata bulamadım açıkçası yakınımda, bu yüzden ufak bir hile yaptım. Beyaz kuvertür çıkolatayı benmari usulü eritip, içine bir tutam kırmızı gıda boyası kattım. Sonuç pembe :)

Finally topped black berries on top and i felt black forest is calling me.. Ohh forgot, that' s my aunt :)
En son yaban mersinlerini de üzerine serpince, kara orman beni çağırıyor gibi hissettim. Ah pardon unuttum, çağıran teyzemdi ;) 


Pasta altlığımın, çiçeklerin ve pastanın renk uyumuna da ayrıca dikkatinizi çekerim ;)

No comments:

Post a Comment